söndag 18 december 2011

NÄR SISTA LJUSET BRINNER...

...vi hämtar julegran och alla barnen räknar, dan före dan...







































Det är precis vad vi har gjort, hämtat julgranen!
Nu står den så fint och väntar på att kläs...
Bara fina, vita kulor i granen från Butik Anneli, ( som inhandlades i fjol )
ska få pryda den. Det kommer att bli sååå fint!!!

Det fjärde ljuset brinner här hos oss, så nu är det inte många dagar kvar
till julafton. Längtar efter att få äta julmat. Missade julbordet med jobbet
i år så jag längtar extra mycket, kan jag säga!

Vi är klar med de flesta julklapparna och det är A:s förtjänst. Han har
sprungit som en iller och betat av alla önskelistor, en efter en.
Tycker så synd om honom! Tur att det finns bra kommunikationsmedel
nu för tiden. Sophie var med och handlade en kväll så där fick han lite
hjälp i alla fall.
Vi vuxna handlar inte några julklappar till varandra, förutom klappen
för 100-lappen. Den är helt klart svårast!!

Är sjukskriven i ytterligare en vecka och det känns så himla frustrerande.
Kan inte göra så mycket åt det men det känns trist!
Var till läkaren i fredags och fick konstaterat att det är hälsporre jag
fått och att det kan ta tid att få bort den. A behandlar med laser och
tejpar min fot. Av snälla Krister (kollega till A) har jag fått specialsulor som
jag har i skorna så jag får bra behandling och omvårdnad, inget snack
om det!!! Bara vänta och se tiden an...

Här har det snöat hela dagen och det blir jag så glad av. Håller tummarna
för att det stannar kvar, åtminstone över jul...

Nu ska jag njuta av kvällen och kanske lite glögg!

Kram kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar