onsdag 11 maj 2011

ONSDAG























Hade ingen lust alls, att kliva upp i morse men å´andra sidan finns det
väl ingen morgon som jag har lust med det.
Jag älskar nämligen att sova länge, länge...

Vädret har varit varierande här i dag. Solen sken när jag vaknade, regnet
fullkomligt öste ner när jag kom på jobbet och det var mulet, grått och trist.
När jag åkte hem från jobbet sken solen igen så det är bara hoppas på fint
väder i morgon när jag är ledig.

Har fått en förfrågan (eller flera) om receptet på potatis-salladen som vi åt
för ett tag sen. Här kommer den:























Ljummen potatissallad:

3-4 sötpotatisar
3-4 avocado
1 påse babyspenat eller 1 påse blandsallad
Fetaost

Tärna sötpotatisen och lägg den på en plåt med bakplåts-
papper. Ringla över olja och krydda med salt och vitpeppar
och rör om.
In i ugnen ca: 20-30 min  ( 200 grader) så den blir mjuk.

Skölj salladen och lägg den i en fin skål. Lägg i potatisen när
den svalnat något. Dela avocadon i bitar och smula ner fetaosten.
Krydda med salt och peppar

Grilla gärna en köttbit till eller varför inte fisk???
Njut och låt dig väl smaka!

Nu ska jag börja med middagen eftersom Flisan ska på träning snart.
Jag har ju blivit fotbolls förälder igen och det känns ganska ok.
Det var ju några år sedan sist så nu är jag på G igen...

Ha en fin kväll ♥

1 kommentar: