fredag 13 april 2012

THAILÄNDSKA NYÅRSFIRANDET

Vaknade upp till en mulen dag men lika snabbt som regnet kom igår, kom solen idag.
A fick pallra sig ut tidigt för att fixa bra platser vid poolen, lägga handdukar och paxa plats. Tycker det känns tråkigt men så gör ALLA här.
Poolen ligger precis på stranden och det passar oss ypperligt.

Det är otroligt vackert här OCH lugnt så det har varit perfekt ställe att börja semestern på. Med lugnt menar jag verkligen lugnt... Klockan 23:00 sover alla här så vi känner att det är dags för lite miljöombyte.
Vi drar vidare mot Karon med taxi som hämtar oss i morgon. Redo för nya okända mål nöjda med vår vistelse här!!

Idag firades det nya Thailändska nyåret in och det var verkligen fest.
Det kom en parad genom hela hotell-området med smyckade thailändare och gäster, följt av elefanter och massa jippon på stranden och i poolen.
Hela festen kastades det vatten på allt och alla. Ingen gick säker och folket här verkligen älskade det, utan överdrift!!!

Nu är jag precis nyduschad och ligger i sängen och väntar på att ac:n ska dra igång så jag kan göra mig i ordning för kvällen. Utan den är man sååå svettig, trots att man nyss duschat!
Eller...göra mig i ordning är kanske att ta i. Blåsa håret och smörja kroppen är allt jag orkar göra. Kör en naturell look här nere som funkar perfekt. Färgade bryn och fransar precis innan jag åkte hit så det får räcka för min del, skönt!

Ikväll ska jag lyxa till det med både manikyr och pedikyr för 300BHT= 71:-
Det är så billigt så man skäms men jag ska njuta ändå...det är jag värd!!

HAPPY NEW YEAR ( som vi säger här idag ) och på återseende!!!

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar