tisdag 14 juni 2011

SOMMARLOV

Visst regnade det på skolavslutningen, mest hela tiden...

Klassen samlas


















Regnponchon åkte på omgående























Blött var det överallt

















Paraplyerna uppe

















Klassen samlas för att ge fröken en present...


















Fina ungen min...
























slutade 3:e klass





















































Tråkigt för alla fina barn som fick ta på sig regnställ och
sitta på en filt för att inte frysa, alla fina lockar som gjorts
på morgonen hade raknat och många stod med blåfrusna
läppar och kunde knappt sjunga. Då är det inte roligt!

Rektorn på skolan sa att barnen på den här skolan klarade
av några droppar regn men varför har man inte en plan B
undrar jag???

Alla fina barn som som verkligen har ansträngt sig och
kanske slitit sig i håret för att verkligen hitta det där lilla
extra att ta på sig på skolavslutningen. Köpt allt nytt för
just den här dagen, dom blir liksom snuvad på allt detta.
På med regnställ bara, ingen plan B här inte.

Jag blir riktigt irriterad faktiskt. Det var likadant på dagis.
När det var Lucia skullle man minsann samlas ute
gården. Tidigt på morgonen, kallt som attan.
Mössa under luciakronan och jacka under lucialinnet/
tomtedräkten eller jackan utanpå eller vara så fin som
man ville...och frysa!
Hur tänker man som personal egentligen?
Inte alls skulle jag våga påstå!!!

Alla barnen sjung väldigt fint och nu är det äntligen
sommarlov för de flesta i detta avlånga land.
Trots väder och vind gjorde dom det väldigt bra!

För mig är det flera veckor kvar till den stundande semestern
så jag får ge mig till tåls och hoppas att veckorna rullar på
ganska snabbt.

När börjar din semester??

Go´kväll ♥

1 kommentar:

  1. -Ja, en plan B hade varit bra. Det tog lång tid för oss att få upp värmen när vi kom hem efter avslutningen. Några veckor kvar att jobba innan det blir semester, förhoppningsvis är det mer sol och varmare då. :)

    SvaraRadera